Hover-Torsted Børnehus - SMILET I HJERTET

I hjertet af Hover by ligger Hover-Torsted Børnehus. Vores børn er i alderen 26 uger -10 år.

Vi har vuggestue, børnehave med skovmus og ræveunger, samt integreret skolefritidsordning med ugler.

Der er åbent hus i vuggestuen hver torsdag fra kl. 09.30 - 10.30 - kræver ingen tilmelding.

Vores vigtigste opgave er at drage omsorg og nærvær for det enkelte barn og på det enkelte barns præmisser. Det gør vi med afsæt i anerkendende pædagogik og med en god portion sund fornuft. Samtidig skal vore børn stimuleres og udfordres igennem sjov, leg, spil, historier, sang og musik så de vokser og udvikler sig i harmoni og som hele mennesker.

Vores børnehus som er en stor gammel skole med mange rum og højt til loftet i flere betydninger. Ude har vi en stor grøn legeplads med mange aktivitetsmuligheder. Vi tager også på ture ud af huset. Det kan f.eks. være på koloni i Hoverdal, cykelture, gåture, strandture i Søndervig eller teaterbesøg i en af de nærliggende større byer.

Vi har et hus med mange forskellige aktiviteter i hverdagen. Hvoraf der kan nævnes: et indvendigt kreativt værksted, et udendørs værksted, bålhus, brug af hallen, samt vores køkken hvor børnene deltager i de daglige sysler omkring mad, bagning og borddækning.

Vores madordning tilbyder 3 daglige måltider. Vi sørger for at børnene hver dag tilbydes sunde og spændende måltider. Råvarerne er friske og økologi prioriteres. Vi bager selv alt vores brød.

Børnehuset er en selvejende institution, hvilket vil sige, at det er den valgte bestyrelse, der bærer ansvaret for husets drift. Vi har et rigtig godt samarbejde med Ringkøbing - Skjern Kommune. Vi arbejder også med kommunens Fælles Børne- og Ungesyn.

Hover-Torsted Børnehus arbejder med Friluftsrådets 'Grønne spirer' og har det grønne flag, der signalere fokus på udeliv, natur og miljø samt en grøn og sund hverdagskultur.

Vi har derudover et rigtig tæt samarbejde med Hover-Torsted Friskole (www.hovertorstedfriskole.dk), hvor de fleste af vores børnehavebørn vælger at gå i skole.